با سلام به همه همراهان

شواهد متعددی در دست است که حاکی از تاثير آرامش ناشی از مديتيشن بر کاهش فشار خون و تسکين دردهای مزمن است .طی تحقيقی در دانشگاه menninger ايالات متحده از مديتيشن برای افزايش و تقويت عملکرد سيستم ايمنی بدن در برابر بيماريهای مثل سرطان ايدز و بيماريهای خود ايمن استفاده شد . نتيجه بسيار رضايت بخش بود . در عين حال آرامش موجب تنظيم ريتم مغز می شود که اين مسئله در بازگشت معتادان به زندگی عادی بسيار موثر است . بيماران قلبی گروه ديگری از افرادهستندکه تحت تاثير مديتيشن شاهد بهبود بيماری بوده اند . اغلب داروهای قلبی نقشی در جهت تسکين بيماران دارند پديده ای که در اثر انجام تمرينات مديتيشن به راحتی قابل حصول است . به طور خلاصه اثرات گوناگون مديتيشن بر سلامت جسم و روح را ميتوان بصورت دو شاخه تقسيم نمود .

۱- اثرات جسمی : که قبلا توضيح داده شد

۲- اثرات روحی :

افزايش انسجام امواج مغزی که اين هماهنگی در فعاليت مغز باعث افزايش قدرت خلاقيت و بهره هوشی ميشود .کاهش اظطراب افسردگی و تحريکات پذيری و افزايش قدرت يادگيری حافظه و تقويت ثبات فکری و احساسی از اثرات مديتيشن ميباشد . 

دوستدار شما

مرتضی

يا حق